Alma Tadema
Alma Tadema's Oil Paintings
Alma Tadema Museum
8 January 1836 – 25 June 1912. Most renowned painters.

About Us
email

90,680 paintings total now
Toll Free: 1-877-240-4507

  
  

Alma Tadema.org, welcome & enjoy!
Alma Tadema.org
 

Johann Christian Brand
Sandpit

ID: 58278

Johann Christian Brand Sandpit
Go Back!



Johann Christian Brand Sandpit


Go Back!


 

Johann Christian Brand

(March 6, 1722 ?C June 12, 1795)was an Austrian painter (son of the German painter Christian Hilfgott Brand (1694-1756) who taught in Vienna with Karl Aigen) and brother of Friedrich August Brand.Johann Christian Brand influenced ending the baroque era of landscape painting. He died in Vienna. Johann Christian Brand was born in Vienna on March 6, 1722. Influential in ending the baroque era, Johann studied at the Vienna Academy from 1736.He was awarded with the titles Kammermaler* in 1766 and "Professor of Landscape Drawing" in 1772.  Related Paintings of Johann Christian Brand :. | Autumn Sunlight | Portrait of Nikita Petrovich Panin | the flagellation, detail | Portrait of Paul I | castellane |
Related Artists:
carl gustav pilo
Carl Gustaf Pilo, konstnär, målare, född 1711 i Nyköping, död 2 mars 1793 i Stockholm Han studerade vid Konstakademien och för Arenius samt vidare i Tyskland. År 1740 till 1772 bosatt i Danmark, där han utnämndes till hovmålare, professor och direktör för akademien. I Danmark utförde han ett antal porträtt bl.a. av Fredrik V och Juliana Maria samt de kungliga barnen. Efter Gustav III:s statskupp år 1772 blev man i Danmark avogt inställd mot svenskar och Pilo blev helt enkelt tvungen att fly till Sverige. Han bosatte sig i sin barndomsstad Nyköping. Gustav III sökte upp honom med uppdraget, att måla kungens kröning. Pilo försökte avsäga sig det, för han hade ju faktiskt inte varit med vid kröningen och han hade aldrig tidigare målat en gruppbild. Men kungen var envis och han ville ha en motsvarande målning till Ehrenstrahls på Drottningholm av Karl XI:s kröning och Gustav III ville att Pilo skulle måla den. Pilo antog till slut uppdraget och 1782 till 1793 arbetade han med tavlan , utan att bli helt färdig, vilket man ser om man studerar den noga där man på flera ställen på målningen upptäcker flera dubbla ansikten. Dessutom experimenterade Pilo med asfaltsfärg, vilket gör att tavlan uppvisar många större sprickbildningar. Tavlan Gustav III:s kröning hänger på Nationalmuseum och är Pilos kanske yppersta arbete och en pärla i svensk konst. Kompositionen är väl avvägd, koloriten glänsande harmonisk samt de individuella porträtten är briljant utförda. Pilo bör räknas till våra främsta målare och var särskilt skicklig som kolorist, där man ser spår och inflytande från den venetianska skolan och från Rembrandt. Många av hans tavlor utstrålar festivitas detta gäller framförallt den stora kröningstavlan. Pilos betydelse i svensk konsthistoria kan också utläsas i att Postverket vid tre tillfällen använt målningar av P. som motiv vid frimärksutgivning. Bl a utgavs till Pilos 250-årsdag en detalj ur kröningstavlan. Även två av Pilos bröder var också konstnärer, dock med mindre framgång, Jöns Pilo (1707-?) och Olof Pilo (1718-1795).
Cornelis Bega
1632-1664 Dutch Cornelis Bega Galleries Dutch painter, draughtsman and etcher. He was born into prosperous circumstances; his mother, Maria Cornelis, inherited half the estate (gold, silver, paintings, drawings and prints) and all of the red chalk drawings of her father, Cornelis Cornelisz. van Haarlem, a renowned Mannerist artist. Begas father was Pieter Jansz. Begijn (d 1648), a gold- and silversmith. Like other family members, Bega was probably Catholic. Houbrakens claim that Bega studied with Adriaen van Ostade is likely to be correct; this was probably before 24 April 1653, when Bega joined Vincent Laurentsz. van der Vinne in Frankfurt for a journey through Germany, Switzerland and France. Bega had returned to Haarlem by 1 September 1654, at which time he joined the Guild of St Luke; he was already a competent draughtsman, as indicated by his first extant dated work, Interior with a Nursing Mother (1652; Frankfurt am Main, Stedel. Kstinst.), and by a remarkable double portrait (Amsterdam, Rijksmus.) drawn by him and Leendert van der Cooghen in 1654.
Frederick william watts
1800-1862






Alma Tadema
All the Alma Tadema's Oil Paintings




Supported by oil paintings and picture frames 



Copyright Reserved